“Sabia que representaria un abans i un després” Rafael Malagón – Pràctiques Sónar

1 de setembre de 2016

IMG_1954Què t’ha aportat formar part d’aquest projecte tan gran com és el Sónar?

Formar part de l’engranatge que mou el Sónar ha comportat un abans i un després. Ha constituït una formació pràctica integral. Ha significat complementar la teoria donada al postgrau, entrar en contacte amb el món laboral i conèixer grans professionals del sector i treballar amb ells.

Per què vas decidir que era una bona oportunitat integrar-te com a estudiant de pràctiques al Sónar?

El bon posicionament del Sónar no solament com un dels festivals de música electrònica de referència mundial, sinó també tenint en compte la direcció que està prenent amb Sónar D. Aquest congrés de tecnologia i negoci que se celebra en paral·lel de l’oferta musical representa un punt d’inflexió en la carrera del mateix festival i l’està portant a convertir-se en una institució amb un altíssim impacte positiu en diferents aspectes per a la ciutat de Barcelona. Això va ser el que em va portar a no dubtar ni un segon a aprofitar l’oportunitat de formar-ne part.

D’altra banda, pel que fa a la formació, sabia que representaria un abans i un després en la meva carrera formativa i professional. He pogut viure el festival des d’una altra perspectiva. Es treballa molt per a tirar endavant un esdeveniment com el Sónar; tots els departaments hi posen el seu gra de sorra. He estat al departament de premsa nacional del festival. Havia fet els meus primers passos en el món de la comunicació i això m’ha servit per a aprendre més i, alhora, complementar els coneixements que tenia.

Què té aquest esdeveniment que t’acosti al futur professional que t’agradaria viure?

Els esdeveniments són una estratègia de comunicació i màrqueting en si. Per exemple, tots ens sentim identificats amb una marca, amb la cultura d’un lloc o amb un estil de música per raons diferents. Tenir la capacitat de compartir aquesta passió en diferents àmbits i el poder de l’impacte que això pot generar sempre m’ha atret. El Sónar neix d’una passió per tendències musicals electròniques o avançades i la tecnologia, en reuneix els adeptes i inquiets i genera un impacte brutal en diferents aspectes (econòmic, d’imatge, social…) en els assistents, però també en la ciutat que l’acull. El poder d’influència i alhora el fet de compartir un tipus d’experiència és el que em fascina i em motiva per a dedicar-m’hi professionalment.

Et volem conèixer una mica més. Quina formació tenies prèviament? Per què vas escollir professionalitzar-te en la gestió d’esdeveniments? Què tenen els esdeveniments que siguin, per a tu, una bona aposta?

He estudiat Història de l’Art, una carrera que té el gran inconvenient de no oferir sortides laborals, però que té una transversalitat tremenda i aporta una formació que participa del concepte d’estudis universitaris com a tal. Durant el segon any del grau, el meu interès per la moda em va portar a entrar en el món de la comunicació i vaig participar en la producció d’esdeveniments de moda, experiència que em va obrir els ulls a una futura formació i un futur professional en aquest camp.
Els esdeveniments són una aposta segura, ja que cada dia més som una societat que es comunica, s’interrelaciona i comparteix, i que necessita, a més de l’experiència virtual, una experiència vital i física, i els esdeveniments són catalitzadors d’aquesta demanda social cada vegada més gran.

Com resumiries la teva experiència d’haver cursat el postgrau de Gestió d’esdeveniments?

Vaig decidir estudiar el postgrau de Gestió d’esdeveniments en línia perquè no disposava de prou temps per a estudiar presencialment. He de dir que era la meva primera vegada i, encara que estava una mica expectant per això, l’experiència ha estat molt positiva. Els professors són grans professionals en actiu que hi són no solament per a resoldre els teus dubtes, sinó que saben orientar-te i aconsellar-te durant tot el procés d’avaluació de cara al món professional actual.

On t’agradaria veure’t d’aquí a cinc anys? Quin paper t’agradaria desenvolupar en els esdeveniments?

No em tanco a res; estic obert a qualsevol possibilitat. El millor dels estudis en esdeveniments és que són molt transversals i cadascú els pot portar al seu terreny, però responent als meus coneixements i gustos, m’encantaria formar part de la gestió d’esdeveniments corporatius de moda o culturals.

Etiquetes