2n Seminari International #UOCeventos: Barcelona city of events, prospects and contradictions

24 de novembre de 2016

vista-barcelona-bunkers-carmel
2n Seminari International #UOCeventos, amb la col·laboració de la NHTV Breda University of AppliedSciences, The Netherlands .

Actualment els esdeveniments són considerats eines per assolir objectius políticament estratègics, com desenvolupament econòmic, generació de capital social o regeneració urbana, entre altres. Avui en dia és habitual que les administracions públiques, les organitzacions socials i fins i tot el sector privat, utilitzin esdeveniments per assolir objectius concrets. Conseqüentment els esdeveniments poden considerar-se  fenòmens únics o part d’una estructura complexa o ecosistema d’esdeveniments. Per tant les ciutats poden transformar-se en nodes dins d’una xarxa global de fluxos d’esdeveniments, o ser l’estructura sòlida d’una xarxa d’esdeveniments locals.
Barcelona és un bon exemple del que hem anomenat eventfull cities. Grans esdeveniments, com exposicions universals, (1888, 1929), els Jocs Olímpics (1992), i el Fòrum Universal de les Cultures (2004), han transformat Barcelona en l’actual ciutat de moda del mediterrani convertint-la no només en destinació turística sinó en destí prou atractiu per quder-s’hi.
No obstant això, aquest procés ha de ser considerat en el context d’una transformació urbana global que ha experimentat la ciutat durant les últimes dècades. Igual que altres ciutats europees, Barcelona ha estat utilitzant recursos i eines de màrqueting, com grans esdeveniments, per captar la inversió i atenció dels mitjans. Però, que ha suposat això per a la ciutat i la seva ciutadania?, hem arribat a una saturació d’esdeveniments? hem aconseguit que Barcelona sigui atractiva no només per a l’exterior sinó també per als propis ciutadans?

Us convidem al seminari que tindrà lloc el proper dia 29 de novembre a la UOC titulat:
Barcelona city of events: prospects and Contradictions

• Dr. Alba Colombo (UOC- #UOCeventos Arts & Humanities Faculty)- Introductory elements of a complex relationship: Barcelona and events
  • Dr. Oriol Miralbell (School of Tourism, Hospitality & Gastronomy, Universitat de Barcelona ) – Events as a tourist and economic development tool in Barcelona
  • Dr. Antoine Leonetti ( General Manager Mostra FIRE) – The Challenges of an LGBT Film Mostra in a Culturally Vibrant City
  • Debat

Data i hora: 29 de novembre 2016-16: 00- 18:30
Lloc: Universitat Oberta de Catalunya (Av. Tibidabo 39-43 CP08035 Barcelona)
Sala: Josep Laporte

Aquest seminari es fa conjuntament amb la NHTV d’Holanda per tant es desenvoluparà íntegrament en anglès.