“La publicitat convencional no crida l’atenció dels Millenials” Entrevista a Vanessa Amell – MKT Sónar

19 de setembre de 2017

“No hi ha dues marques iguals i per tant,
no poden haver dues propostes iguals. “

Vanessa Amell – MKT i Patrocini Sónar

Vanessa Amell forma part de l’equip del Sónar al departament de Màrqueting i Patrocini. Sónar Festival és una entitat col·laboradora del Postgrau de Gestió d’esdeveniments de la UOC. Gràcies a aquesta connexió amb el Postgrau, hem tingut l’oportunitat d’entrevistar-la i conèixer amb més profunditat la seva professió i dedicació en el Festival. Si us interessa aquest camp de la Gestió d’esdeveniments, no us perdeu les seves aportacions! És enriquidor conèixer de ben a prop l’especialitat d’una professió de la mà dels seus experts/es.

Entrevista a Vanessa Amell, Màrqueting i Patrocini al Sónar

• Com vas començar a treballar en el departament de MKT i patrocini del Sónar? Quina era la teva trajectòria professional abans d’endinsar-te en aquest festival de referència?

La música, la innovació i l’art m’apassionen i quan fa 5 anys es va presentar l’oportunitat d’entrar a la família Sónar, no ho vaig dubtar. Aquí tinc l’oportunitat de conèixer quines seran les properes tendències en música, en tecnologia, en creativitat … i poder fer propostes d’activacions a grans marques.

Sóc publicista de formació i la meva experiència professional prèvia a Sónar ha estat en agències de publicitat pel que la meva trajectòria va de la mà de la creativitat i dels nous estímuls, aquesta és una constant.

entrevista vanessa amell marketing i patrocinio sonar gestion de eventos UOC
Vanessa Amell – Fotografia de Juanfran Martínez photo

• Quines són les regles d’or indispensables per desenvolupar el MKT i el patrocini d’un festival com el Sónar?

Ens agrada parlar de partners en lloc de patrocinadors, ja que treballem de la mà perquè tinguin presència al festival d’una manera coherent amb els seus valors, amb els de Sónar i amb el nostre públic. També és indispensable que estiguin integrats al Festival i que puguin explicar una història real durant diversos mesos parlant el mateix llenguatge que el nostre públic, que sempre està a la recerca d’allò que està per arribar i que li agrada que el sorprenguin.

La música connecta amb les emocions i el Festival és un vincle perfecte perquè les marques puguin acostar-se d’una manera apropiada a moltes persones que estan vivint una experiència allunyada del seu dia a dia. La publicitat convencional no crida l’atenció dels Millenials, que tenen un radar per distingir quan els vols vendre alguna cosa i llavors ho rebutgen de ple.

Escoltar quines necessitats de comunicació té la marca és una altra regla d’or ja que els objectius de cada marca són diferents, el seu llenguatge, els seus valors i de vegades el seu posicionament. No hi ha dues marques iguals i per tant, no poden haver dues propostes iguals.

• I aquells errors que mai s’han de cometre?

Posar un gran logotip de la marca i res més, com es veu en un altre tipus de patrocinis, ja no funciona. Això forma part del passat. Ara les marques tenen una gran oportunitat per explicar alguna cosa interessant a un públic que està disposat a escoltar-les i també a interactuar amb elles, apropant-se de manera natural i fent que es retroalimentin a través de diferents activacions.

• L’estratègia online es renova constantment. Quines són les últimes tendències en MKT i patrocini que s’apliquen al Sónar? Com conviuen el món online i offline?

Hi conviuen perfectament i és una estratègia que recomano a les marques. Amb activacions online i offline el discurs va molt més enllà dels 3 dies del Festival i aquesta és la gràcia: la transversalitat que ofereix Sónar és única, ja que els nostres partners poden desenvolupar un relat creïble i sòlid abans, durant i després del Festival combinat amb la música, la creativitat, la tecnologia, el consum, el networking … les oportunitats són gairebé infinites! Això permet que les marques creïn la seva pròpia història i li puguin donar un recorregut durant mesos i li treguin el màxim partit possible a la seva col·laboració.

Sonar mkt i patrocinio entrevista vanessa amell gestion de eventos
Sónar 2017 – Fotografia d’Ariel Martini

• Ens podries compartir una experiència/anècdota que mai oblidaràs de la teva trajectòria professional al Sónar?

Cada any em cau alguna llagrimeta d’emoció quan durant Sónar, de camí a la nostra oficina de producció veig aquesta imatge: milers de persones gaudint i passant-ho bé. En aquest moment penso en el gran esforç que hem fet l’equip perquè surti tot endavant i que ho hem aconseguit.

• Per a aquells/es que estan desenvolupant la seva primera estratègia de MKT i patrocini d’un esdeveniment, quins consells els donaries?

Que no tinguin por de parlar amb les marques per proposar una activació a mida, que el que els presentin tingui un valor afegit per al públic de l’esdeveniment i de la marca i que creïn i creguin en l’activació dels seus patrocinadors, perquè es converteixi en alguna cosa interessant que sumi.

Sónar Festival és una entitat col·laboradora del Postgrau de Gestió d’esdeveniments de la UOC i ofereix un conveni per realitzar pràctiques de gestió d’esdeveniments als estudiants del postgrau.