“Recomano molt fer pràctiques ja que et permet aplicar els aprenentatges al món real.” Usue Aranzabal – Pràctiques #UOCeventos Sónar 2018

15 de juny de 2018

Entrevista Express a Usue Aranzabal, estudiant de pràctiques del Postgrau Gestió d’esdeveniments UOC al Sónar 2018

Vam tenir l’oportunitat d’entrevistar l’estudiant Usue Aranzabal realitzant les pràctiques en festival Sónar 2018. Es trobava en plena acció organitzativa en el seu lloc del departament d’artistes, així que només ens va poder dedicar uns minuts a respondre les nostres preguntes. Vam aprofitar al màxim aquest moment amb una entrevista express. Aquí us compartim la seva experiència, per a aquells que estigueu motivats en realitzar les pràctiques al Sónar en gestió d’esdeveniments.

entrevista-usue-aranzabal-postgrau gestio esdeveniments uoc practicas-sonar

Usue Aranzabal – Pràctiques al Sónar del Postgrau Gestió d’esdeveniments UOC

• ¿Qui ets i de quin camp professional provens?

Sóc Usue Aranzabal, llicenciada en Administració i direcció d’empreses amb un màster d’especialitat de Gestió internacional. Des que vaig acabar la carrera he estat treballant en diverses empreses basques fent tasques comercials on puc incloure l’experiència de 4 anys treballant a Mèxic. En el meu últim any de Mèxic vaig compaginar la meva feina amb el Postgrau en Gestió d’esdeveniments de la UOC. En ser en línia vaig poder fer sense problema en un altre país.

• Per què vas decidir fer les pràctiques de gestió d’esdeveniments al Sónar? Quin valor té aquesta experiència per a tu?

Sempre m’han agradat els esdeveniments culturals i en particular els festivals de música. No obstant això, no havia tingut l’oportunitat de treballar en un festival tan gran i em cridava molt l’atenció. Sonar és conegut mundialment i volia conèixer la forma de treballar i poder aplicar tot l’après del postgrau.

• Com resumiries les teves pràctiques i desenvolupament professional al Sónar? En què ha consistit?

Formo part del departament d’artistes i realitzo tasques administratives relacionades als grups que participen en el festival.

• Què t’ha aportat realitzar-les? Què ha canviat en tu abans i després de fer les pràctiques al Sónar a nivell professional en la gestió d’esdeveniments?

Sobretot m’ha permès considerar els terminis que requereixen cada tasca i veure com es pot dividir cada departament.

• Com resumiries la teva experiència d’haver cursat el postgrau gestió d’esdeveniments? T’imaginaves que aconseguiries aquestes pràctiques en el moment de fer el postgrau?

Un dels meus objectius d’estudiar el postgrau en gestió d’esdeveniments era poder fer pràctiques per poder ampliar la meva experiència en el sector. I a assabentar-me que la UOC treballava amb Sonar, va ser bastant motivador i m’ho vaig plantejar com a repte personal.

• Quins avantatges t’ha aportat cursar el postgrau de Gestió d’esdeveniments en línia?

Com he comentat anteriorment, vaig poder compaginar la meva feina amb el curs i sobretot vaig poder realitzar-lo vivint en un altre país.

• Per a aquells que els agradaria fer pràctiques de gestió d’esdeveniments, i es pregunten com aconseguir-les, quins consells els donaries?

Recomano molt que tots els interessats facin pràctiques, ja que et permet ampliar la teva experiència i aplicar tots els aprenentatges al món real. Que preguntin sobretot als tutors tots els dubtes, que els facilitaran respostes per aconseguir pràctiques.

• Quins plans de futur tens respecte a la professió de la gestió d’esdeveniments?

M’agradaria poder treballar en una empresa o institució cultural fent tasques de gestió, i si és en un entorn internacional molt millor!