blog-gestion-eventos-uoc
Blog del Postgrau de Gestió d'Esdeveniments Culturals, Esportius i Corporatius

Jordi Oliva Codina

profesor Jordi Oliva posgrado gestion de eventos uoc uoceventosEntrevista a Jordi Oliva Codina, professor del Postgrau de Gestió d’esdeveniments culturals, esportius i corporatius de la UOC

Que són per a tu els esdeveniments?

Són experiències, un remenat d’emocions amb cultura i societat. Els esdeveniments són reflex de la societat en la qual ens movem. Per tant, són miralls d’aquesta necessitat de viure el present i són impulsors de noves referències culturals per a aquells que els experimenten.

I a nivell professional?

Treball en l’organització esdeveniments musicals. El contacte amb l’artista és una oportunitat per aprendre de cada una d’aquestes persones que veuen el món amb uns ulls diferents. La profunditat que pot aportar cada artista és el que agraeixo més de la feina.

Què no oblidaràs mai de la gestió d’esdeveniments?

No oblidaré mai el meu primer concert de música punk. Va ser amb 14 anys en un poble de la Catalunya central. Era la primera vegada que assistia a un concert. El grup es deia Ktulu, era un grup de punk espanyol conegut en aquella època però que no coneixia. Estàvem a primera fila els meus amics i jo. Res més sonar els primers acords, una persona de gran alçada ens va començar a empènyer i vam veure la bogeria que es començava a organitzar voltant. Tothom empenyent, tirant a terra i amb una gran polseguera. Evidentment, ens ajuntem a la batussa. Des d’aquest moment vaig entendre que per anar a un concert, sigui el que sigui, cal saber estar. En aquesta ocasió, gairebé em costa un braç.

Quin és el teu esdeveniment preferit? Per què?

M’encanten els festivals de música petits. Considero que l’oportunitat d’escoltar en entorns bonics i amb música seleccionada és una manera d’intentar l’art total. Procurar ajuntar la bellesa estètica de l’arquitectura, amb la música i la riquesa de ajuntar-se amb persones de diferents procedències és una oportunitat única per enriquir-se des de múltiples aspectes.

Com veus actualment el món professional de la gestió dels esdeveniments?

Crec que la professionalització, a través de programes acadèmics especialitzats ha afavorit a oferir esdeveniments de millor qualitat. La possibilitat de formar online a través de la UOC compatibilitzant-ho amb un altre treball és una oportunitat de la qual cal aprofitar-se. Actualment, l’especialització és necessària per a la gestió dels esdeveniments i un postgrau facilita enormement la feina.

Alguna recomanació a un estudiant que està interessat en el món de la gestió dels esdeveniments?

Considero que encara estic aprenent i la meva capacitat de recomanar és limitada. No obstant això, considero que són molt importants dues coses. D’una banda, no esperar una feina “normal”. Cal estar disposat arriscar-se i a ser flexible. D’altra banda, ser molt pacient. El treball té a veure amb esdeveniments, per tant, accions per a una realitat que dura un temps limitat i que exigeix ​​precisió. Això fa que hi hagi pressió, la paciència ajuda molt a treballar amb tranquil·litat.