“El que més he fet han sigut contactes.” — Entrevista a Llibert Barquets, estudiant de pràctiques UOC al 4YFN MWC

27 de febrer de 2019

#4YFN19

Hem entrevistat a Llibert Barquets, voluntari de pràctiques al 4YFN des del curs d’especialització comunicació i màrqueting en esdeveniments de la UOC

Llibert Barquets és un estudiant amb molta inquietud i molta passió per al sector d’esdevenimentsEl que hem constatat amb aquesta entrevista han sigut tres coses que ens agradaria molt destacar:

• La imparable passió per als esdeveniments
  • La importància de moure’s i obrir camins
  • La importància d’aprofitar les oportunitats i les pràctiques

• Quina va ser la teva darrera formació? Quina ha sigut la teva trajectòria professional? D’on vens i cap a on vas?

Tinc 23 anys, actualment visc a Munich i vaig estudiar un grau superior de producció d’esdeveniments a Terrassa. D’aquí vaig fer un erasmus a Munich on vaig treballar en un festival multicultural i multidisciplinari que es diu Tollwood. Hi ha l’edició d’hivern i l’edició d’estiu. Vaig participar a les dues. D’aquí vaig aconseguir un contacte en una companyia de serveis d’esdeveniments i producció i vaig començar a treballar de runner a Munich en concerts de gran format. Paral·lelament vaig continuar treballant en el festival on vaig fer les pràctiques. Ara porto dos anys fent aquesta feina a Munich, i volia aprendre més, formar-me més. Volia nous reptes i vaig veure el curs d’especialització de comunicació i marketing en esdeveniments de la UOC. En la vostra formació vaig veure que s’oferien les pràctiques, un voluntariat al 4YFN i ho vaig acceptar per què m’interessava molt per moure’m per Barcelona i fer contactes. De fet, el que més he fet han sigut contactes.

• Quin contacte has fet en el 4YFN? Ens podries posar un exemple?

Estava en la meva posició, en l’stage, de voluntari del 4YFN. Vaig veure passar al Ventura Barba, director executiu del Sónar. Vaig veure que estava a prop meu. Sabia que era ell perquè havia vist l’entrevista que li vàreu fer des de la UOC i sabia qui era. De dins meu va néixer la necessitat de dir-li alguna cosa. Pensava “estic aquí dues setmanes, i torno a Munich. El millor que puc fer és aprofitar l’oportunitat i parlar amb ell”. I vaig parlar amb ell sense haver-me preparat res aprofitant que hi ha la possibilitat de fer pràctiques al Sónar des del postgrau i cursos de formació de gestió d’esdeveniments de la UOC. La veritat, tot molt bé! Ara, minuts després de la conversa, estava eufòric i molt entusiasmat. Per mi seria una gran oportunitat poder treballar al Sónar. Seria un somni de fet.

• Per què vas decidir que era una bona oportunitat fer les pràctiques al 4YFN en gestió d’esdeveniments? Què va fer que et tiressis endavant?

Em va semblar molt interessant per diversos motius. Ara mateix estic buscant noves oportunitats i el 4YFN era una via per trobar noves idees i nous contactes. Hi ha gent de tot el món i aquí pots trobar noves perspectives professionals i nous reptes, i més encara en un esdeveniment que en el fons et parla de futur. Em va néixer una curiositat, també per què era una via per conèixer noves experiències professionals, més enllà dels festivals de música, que ja sabia que m’encantaven. De fet, m’ha servit per confirmar que un dels meus perfils professionals de la gestió d’esdeveniments on més connecto és festivals, petit i gran format.

• Com et vas submergir en el món dels esdeveniments?

Sempre he tingut una inquietud en el sector, des de petit. Des de fa molts anys que sempre m’he trobat organitzat coses, de petita escala potser, amb una motivació i diversió per gestionar i crear moments en el poble etc. A poc a poc he anat formant-me i adquirint experiència, i cada cop m’agrada més… la passió cap al sector de la gestió d’esdeveniments ha anat creixent en mi. Jo em veig aquí, ho tinc molt clar. Vull treballar en esdeveniments culturals i si són musicals millor. Ho porto a dins, és el que m’agrada. No em veig enlloc més. Quan estic treballant, no tinc la sensació d’estar treballant. Estic fent allò per què m’agrada.

He trobat els continguts molt interessants i molt panoràmics, on es toquen molts temes en general de la gestió d’esdeveniments i la comunicació i el marketing. M’ha aclarit què es fa i com funciona professionalment. L’aspecte que potser m’ha costat més ha sigut l’autodisciplina amb mi mateix. L’autogestió personal, a poc a poc he agafat la dinàmica i ho he aconseguit amb el temps esperat. Els continguts em van agradar molt. El fet de venir d’una formació de grau superior he vist la diferència d’una formació universitària. És una altra manera, molta llibertat, no hi havia tantes pautes. M’ha agradat, a més, feia temps que no escrivia i he agafat el rodatge. Venia d’un break de dos anys després d’una formació molt pràctica. Vaig començar i acabat el curs molt motivat!

• Aprofitant que el 4YFN es projecta 4 anys al futur, et preguntem, on et veus d’aquí a 4 anys? A on t’agradaria estar professionalment?

A Barcelona, treballant en concerts i música, treballant en esdeveniments culturals musicals. Ara mateix és el Sónar, el Primavera Sound… M’agraden molt sobretot per la cultura d’aquí. M’agradaria poder aplicar els coneixements que après a Munich en els festivals aquí a Barcelona.

practiques 4yfn gestio esdeveniments marqueting comunicacio llibert barquets

Gràcies Llibert per respondre les preguntes!

Et desitgem molts èxits professionals en la teva nova etapa!